Oculus Rift: Facebook acquisisce Oculus VR

26 Marzo 2014 3

Le spese pazze di Mark Zuckerberg sembrano non avere mai fine. Dopo l'acquisizione di Instagram e WhatsApp, il creatore di Facebook ha deciso di portarsi a casa anche Oculus VR, società che si sta occupato dello sviluppo di Oculus Rift, visore per la realtà virtuale.

L'operazione è costata a Zuckerberg ben due miliardi di dollari e il passaggio avverrà completamente nel secondo quarto del 2014.

Leggendo il post su Facebook del buon Mark, è facile intuire come gli stessi investitori della società vedano Oculus Rift con particolare interesse, concependo il tutto come una piattaforma sul quale vale la pena investire.

"L'obiettivo di Oculus VR è di permettere ai giocatori di provare sensazioni altrimenti impossibili. La tecnologia è davvero in grado di aprire al strada a esperienze completamente nuove".

I videogiochi rimangono comunque il primo obiettivo della società. Di seguito però Facebook ha tutta l'intenzione di trasformare Oculus Rift in un mezzo di comunicazione ancora più diretto.

Oculus Rift diverrà quindi una nuova piattaforma in grado di sfruttare ancora di più il social network? Lo scopo di Zuckerberg è proprio questo.

Di seguito riportiamo il post del boss di Facebook.

I'm excited to announce that we've agreed to acquire Oculus VR, the leader in virtual reality technology.
Our mission is to make the world more open and connected. For the past few years, this has mostly meant building mobile apps that help you share with the people you care about. We have a lot more to do on mobile, but at this point we feel we're in a position where we can start focusing on what platforms will come next to enable even more useful, entertaining and personal experiences.
This is where Oculus comes in. They build virtual reality technology, like the Oculus Rift headset. When you put it on, you enter a completely immersive computer-generated environment, like a game or a movie scene or a place far away. The incredible thing about the technology is that you feel like you're actually present in another place with other people. People who try it say it's different from anything they've ever experienced in their lives.
Oculus's mission is to enable you to experience the impossible. Their technology opens up the possibility of completely new kinds of experiences.
Immersive gaming will be the first, and Oculus already has big plans here that won't be changing and we hope to accelerate. The Rift is highly anticipated by the gaming community, and there's a lot of interest from developers in building for this platform. We're going to focus on helping Oculus build out their product and develop partnerships to support more games. Oculus will continue operating independently within Facebook to achieve this.
But this is just the start. After games, we're going to make Oculus a platform for many other experiences. Imagine enjoying a court side seat at a game, studying in a classroom of students and teachers all over the world or consulting with a doctor face-to-face -- just by putting on goggles in your home. This is really a new communication platform. By feeling truly present, you can share unbounded spaces and experiences with the people in your life. Imagine sharing not just moments with your friends online, but entire experiences and adventures.
These are just some of the potential uses. By working with developers and partners across the industry, together we can build many more. One day, we believe this kind of immersive, augmented reality will become a part of daily life for billions of people.
Virtual reality was once the dream of science fiction. But the internet was also once a dream, and so were computers and smartphones. The future is coming and we have a chance to build it together. I can't wait to start working with the whole team at Oculus to bring this future to the world, and to unlock new worlds for all of us.


3

Commenti

Regolamento Commentando dichiaro di aver letto il regolamento e di essere a conoscenza delle informazioni e norme che regolano le discussioni sul sito. Clicca per info.
Caricamento in corso. Per commentare attendere...
Fabrizio Vassallo

Quando penso che Nokia se la sono comprata a 5 miliardi, mi vengono i brividi. 2 miliardi per Oculus Rift, innovativa certo, ma con nemmeno un prodotto sul mercato, mi sembra uno sfizio, più che un investimento.

Black_prime

due miliardi???? Fuori con il cervello.

Non ci sono né se né ma che tengano.

Nicola Wayne Folli

"Farmville non è mai stato così realistico" - giardiniere di IGN

"Guarda il cibo che instagrammo come se fossi qui con me" - chef di multiplayer.it

"Ma le esplosioni ci sono?" - Michael Bay (perchè la sua citazione sta bene ovunque)

Recensione Metroid Prime Remastered: mai stato così bello

Recensione PlayStation VR2: anche la realtà virtuale di Sony passa alla next gen

Recensione Pokémon Scarlatto e Violetto: alti e bassi di Paldea

LG OLED Flex LX3 da 42”: la curvatura è variabile, la qualità rimane quella del C2